Medlemsmøte på Byåsen Videregående Skole

Arrangementdetaljer

• Date:
  • Kategorier:

Immateriell kulturarv: Torvtaking og Taktekking, varme hus og tette tak før i tiden.

Myndighetene har nå lettet såpass på koronatiltakene at vi kan ha et møte igjen, dog med noen restriksjoner.  Avstandsreglene gir plass til 100 deltakere på møtet, og vi må ha oversikt over hvem dette blir.  Vi oppfordrer alle deltakere om å melde seg på her (ikke bindende) senest
4. februar: https://bhl.wufoo.com/forms/byasen-historielag-medlemsmate-9-februar-2022/  (inntil 3 personer pr. skjema). Med forhåndspåmelding håper vi å begrense kø før møtet, og dermed bidra til godt smittevern.  Vi vil merke «gangveier» til auditoriet, og ha henvisning til plasser inne i auditoriet. Det er påbud om bruk av munnbind innendørs til alle har funnet plassene sine, og når vi forlater lokalene etter møtet. På grunn av situasjonen blir det dessverre ingen servering denne gang.  Betaling skjer ved inngangen, med VIPPS eller kontanter.  Hvis du betaler med kontanter, vennligst ha nøyaktig beløp – kr 100 pr. pers.
Husk ellers god håndhygiene, å holde avstand og å bli hjemme dersom du føler deg syk, eller er i karantene/isolasjon.

Møtet starter med at Marit Henriksen forteller om begrepet «immateriell kulturarv», og deretter blir det vist to filmer m/kort informasjon v/Olve Røstum fra Byneset historielag:
«Torvtaking» og «Taktekking» .

Andre saker:
– Orientering fra Styret
– Boksalg

Inngangspris: kr 100 pr. person.