Medlemsmøte 19.11. 2014

Det tradisjonelle «julemøtet», dvs. det siste medlemsmøtet før jul, ble holdt på Sverresborg Museum onsdag 19. november. Årets Byåsminner ble av redaksjonen behørig presentert, også med artikkelforfatterne, som fikk kommentere sine artikler i boka. Byåsminner 2014 er denne gang blitt en fyldig trykksak med 152 sider variert stoff fra Byåsen, Selsbakk, Trolla og Bymarka.

Bymarkstoff ble også tema i Kjell Ivar Aunes kåseri om Fjellseter. KIA ga en grundig oversikt over tilblivelsen, storhetstiden og slutten på det storslagne anlegget, laget for byens turfolk og for de mer kresne hotellgjester. Den dag i dag finnes mange spor etter bygningene som sto på Fjellseter i 50-60 år fra 1890-tallet og utover.

Er du interessert i flere detaljer, såvel om Fjellseter som om mange andre tema, er det bare å ta en titt på salgssidene våre, menypunkt Boksalg. Der finner du en full oversikt over innholdet i årets Byåsminner.