PRESTEGÅRDSLÅNA PÅ MELHUS

Kristine Kaasa Moe

Det ble en vellykket utflukt med historielaget til Prestegårdslåna på Melhus. Med felles avgang i privatbiler fra Granåsen, ble vi 24 deltakere, omtrent som forventet. Men vi hadde håpet på litt høyere antall denne fine tirsdagskvelden med sol og godvær. Vellykket ble det i alle fall.

«Prestefrua» Kristine Kaasa Moe, leder for Stiftelsen Prestegårdslåna, tok imot oss og holdt et levende kåseri om menneskene som har bodd der, om gamle bøker, brev og andre dokumenter som er i stiftelsens eie. Stiftelsen har også satt den vakre bygningen i tidsriktig stand, slik at det er mulig å komme dit og se hvordan folk levde i gamle dager.

Etter kåseriet var det omvisning, med påfølgende kaffe og kake i noen av de flotte stuene i huset. Takk til Kristine Kaasa Moe og styremedlem Jan Horg, som sørget for at vi fikk en trivelig opplevelse på Melhus.

Tormod Solem og Jan Horg i sofaen

Gunnar Simonsen til venstre, Fridtjof til høyre