HISTORISK VANDRING I TØMMERDALEN ONSDAG 25. MAI KL. 18:00

(Artikkelen er korrigert 18.07.2016, da den opprinnelig inneholdt noen feil. Historielaget beklager dette.)

Over 50 personer møtte opp ved parkeringsplassen i Tømmerdalen denne vårkvelden for å delta i historielagets vandring i området ved markagårdene i nærheten. Knut E. Møller var dyktig guide under turen, godt hjulpet av Mary Bye Storrø. Her fikk vi både faktaopplysninger og artige anekdoter fra livet på disse gårdene i tidligere tider.

Knut E. Møller og Guri Storrø Bye (foto: F. Simonsen)

Knut E. Møller og Mary Bye Storrø (foto: F. Simonsen)

God oppslutning om vandringen (foto: T. Jensen)

Været var greit, ikke så veldig varmt, men oppholds, slik at medbragt kaffe og niste kunne inntas da følget var innom Tømmerdal østre.

Siste stopp var ved Tømmerdal vestre, som i dag eies av Erling Margido Bye. Mary Bye Storrø ble takket for at hun stilte opp som lokal kjentmann. Lederen i historielaget, Karl Kristian Eggan, overrakte henne noen utgaver av lagets årbøker som takk for at hun velvillig stilte opp og bidro med mye historisk informasjon.