BYÅSMINNER 2016. Idrett og annet – gode ideer fra dere …

Den nye redaksjonskomiteen har startet arbeidet med kunne presentere en ny utgave av Byåsminner i november 2016.

De senere år har Byåsminner hatt et hovedtema som har preget om lag 50% av innholdet. De to første årene hadde dette valget et geografisk preg, hvor vi konsentrerte oss om «nye» området av lagets ansvarsområde. I 2015 var det 75 år siden krigsutbruddet og 70 år siden det ble fred i Norge, og dette ble bakgrunn for mange av artiklene.

Idretten har lenge stått sterkt på Byåsen, og mange har kanskje til og med hatt nærhet til marka og gode muligheter til å utøve idrett og det å være med i et idrettslig miljø som bakgrunn for det å velge å bo på Byåsen.

I alle fall: Redaksjonskomiteen har valgt IDRETT som hovedtema for Byåsminner 2016. Men, som de senere år: Det er 50% plass for annet innhold.

Gode ideer. Vi utfordrer nå medlemmene og andre til å komme med gode ideer til innhold i BM 2016. Det kan være forslag til hvem eller hva det skal skrives om, fotos og illustrasjoner, skribenter eller annet. Ja, utkast til artikler kan også være aktuelt.

Ideene sendes til følgende adresse: epost@byasenhistorielag.no

Medlemmene i Redaksjonskomiteen kan også kontaktes, og her er de: Fridtjof Simonsen, Marit Henriksen, Per J Jørgensen, Arne Sellæg og Kristin Prestvold.