ÅRSMØTE OG MEDLEMSMØTE 25. APRIL 2017

Historielagets årsmøte for 2017 ble arrangert tirsdag 25. april ved Trøndelag folkemuseum – Sverresborg. Med Hans Olav Aavik som dyktig møteleder, gikk gjennomføringen av møtet greit. Regnskap og budsjett ble godkjent, det samme gjelder styrets forslag om reviderte vedtekter. Som ny vararepresentant i styret, ble Ingerid Angell-Petersen valgt, og det ble gjenvalg for to nye år for lagets leder Karl Kristian Eggan.

Trond Eide

Umiddelbart etter årsmøtet var det ordinært medlemsmøte med 60 deltakere. Kveldens kåsør var arkitekt og fylkesantikvar Trond Eide, som fortalte om bryggene langs Nidelva. De gamle bygningene har en utrolig historie, og de tilstedeværende fikk høre om bryggenes betydning i gamle dager, om bygge- og vedlikeholdsmetoder og om hvordan de kan sikres og brukes for ettertiden.